2010-11-11
 23:18:22

ansiktsmskler på latin!

sitter här , saknade min bästis anna idag! som faan..

kunde inte leka för jag ha pluggat latinksa ord för 19 ansiktsmuskler!
man ska kunna vad de heter på altin/svenska vart de sitter och vad dem gör..
shit..

kul att hela min klass har pluggat och jag började med det idag..känns bra mmmm !

aja har bankat in dem i min lilla skalle nu

frontalis,
mentalis
,occipitalis,
orbicularis oris,
orbicularis occuli,
pyramidalis,
temporalis,
'platysma,
bucconator,
supercilioris,
levator nasi et labii superior,
levator labii superior
depressor oris anguli,
depressor labii inferior,
zygomaticus major
,zygomaticus minor
,massete,

nasalis
risouris


okey c0ol tjiej kunde ala i huvudet haha!trodde jag inte..

pusspuss ska duscha och packa



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: